diumenge, 9 de març del 2008

Sessió 3

El divendres vam començar la classe amb l'incògnita de com es resolia l'exercici plantejat. Al final ho vam esbrinar. Aquesta activitat consistia a intentar introduir un ocell en una gabia sense retallar la fulla, sense pintar,etc. Això era una joguina òptica del segle XVI anomenada TAUMATROP. Es veu l'ocell dintre de la gabia degut a la retenció retiniana. A partir d'aqui en Pitus en va mostrar diferents tipus de joguines d'aquest tipus i vam aprendre que per aparentar el moviment real en televisió han de passar vint-i-cinc fotogrames per segon mentre que en el cinema han de passar vint-i-quatre fotgrames per segon.

Vam parlar dels diferents mitjans d'audiovisuals que es pot utilitzar en un aula d'infantil per tal de que tinguin un objectiu educatiu:



: explicació de contes






:(una fotografia és una representació de la realitat, una part d'aquesta realitat): a través de les fotografies es pot treballar la distància, les perspectives,etc.






:grabar la veu dels nens permet treballar la llengua oral, la dicció,etc.




L'última part de la classe vam veure
un video dels dibuixos animats Pluto.
Primer de tot vam fer una lectura mecànica que és el que els nens explicarien després de veure el video, però després vam fer una lectura més profunda ja que qualsevol imatge sempre té un rerefons darrera, una intenció, un simbolisme.
En fer aquesta lectura hem vaig quedar molt sorpresa de que aquest video fos dirigit a un públic infantil degut al seu contingut.
El video tractava sobre el conflicte entre el bé i el mal i la gelosia que senten els germans grans cap als germans petits.
El primer tema mostra que són uns dibuixos catòlics, on la figura del bé és representat pel pluto àngel (figura que representa el bé en l'esglèsia) i el pluto dolent el qual està simbolitzant el dimoni, el mal. A més volen deixar palesa de que els humans per naturalesa som dolents, per això cada vegada que apareix la figura del pluto representant el mal surt del cap del Pluto, mentre que la figura que representa el bé sempre apareix de dalt, del cel. D'aquesta manera deixen ben clar els pensaments de l'esglèsia; el bé és una adopció divina i per això bé del cel.
El tema de la gelosia apareix en el moment en que el pluto descrubreix al gat en la bossa. Això representa el moment en que apareix la gelosia, a partir del naixement; aquest moment està representat en el video amb la bossa. Encara que van voler representar el moment de màxima gelosia quan el Micki va acaronar al gat i el Pluto es pensa que serà ell qui rebrà la caricia( teoria del rei desplaçat). Encara que el que m'ha cridat més l'atenció ha estat el paper que té la dona en el video. Segons el meu punt de vista, el video està plantejat des d'uns pensaments molt misògens (encara que s'ha de tenir en compte que el video té bastants anys i en aquella època la dona estava molt infravalorada). Aquests pensaments es veuen clarament reflexats quan apareix la bossa on va el gat, aquesta bossa va lligada a una planxa. En un principi no sabia a que es referia però després d'analitzar-lo, vam arribar a la conclusió de que volien reflexar que el responsable de l'abandonament del gat havia estat una dona, en aquest cas la mare del gat. Ademés en altres sequències, com en el cas del peix, volen donar l'imatge de que la dona és dolenta, traidora, bocamolla,etc.