diumenge, 9 de març del 2008

Sessió 1

Aquest va ser el primer dia de classe de l'assignatura i la veritat és que no sabia ben bé quina era la relació entre l'eduació i les audiovisuals. Així que aquesta va ser la primera pregunta que va sortir i entre totes la vem respondre;
els nens perceben millor les imatges, és a dir, a través de les imatges adquireixen millor un cert coneixement ja que al cap i a la fi una imatge és un missatge visual.
Vaig trobar l'assignatura bastant interessant ja que hem vaig adonar que el món de la televisió, la radio,etc és una empresa i per tant, com a tal, l'únic objectiu que tenen és aconseguir el màxim benefici possible.
Les tres funcions bàsiques dels mitjans audiovisuals són
-Entretenir
-Informar
-Educar
No obstant, la funció més important d'aquestes, és entretenir ja que el que els interesa realment és obtenir el major share d'audiència (la televisió està financiada per la publicitat i aquesta depen de l'audiència).
Així que la televisió ens ajuda a construir la interpretaicó d'una realitat, però aquesta realitat, sovint, està distorsionada ja que allò que mostren a l'espectador és a mida de les seves necessitats.
També vam parlar sobre els formats televisius. Els formats condicionen a l'espectador, determinen el missatge. Per exemple, l'informatiu de noticies, segons el punt de vista de l'especatador, és més creible pel que fa a la informació donada que no pas un programa on el presentador no tingui l'aparença tan correcta com en el primer; potser l'informació de l'últim cas és una informació correcta i contrastada mentre que la de l'informatiu no, però pel format dona més credibilitat.